Riool, Glas en CV

Huurt u een woning van St. Joseph? U bent dan automatisch lid van het Rioolfonds. Dat scheelt u onnodige kosten bij verstopping. Wilt u ook lid worden van het Glasfonds? Hieronder leest u hoe het werkt.

Glasfonds

Als u lid bent van het Glasfonds kunt u 24 uur per dag schade aan buitenglas melden bij Swinkels Glas. Zij zijn bereikbaar op 040 - 244 06 47. De bijdrage aan het Glasfonds betaalt u maandelijkse bij uw huur. Voor een eengezinswoning is dit € 0,30 per maand. Voor een appartement betaalt u maandelijks € 0,25. Om in te stappen betaalt u eenmalig € 50. Bent u geen lid, dan betaalt u zelf de kosten van ruitbreuk. Meer informatie over het Glasfonds leest u in de Voorwaarden Glasfonds. 

Rioolfonds

Als huurder van St. Joseph bent u automatisch lid van het Rioolfonds. Bij verstopping neemt u contact op met RRS. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer (073) 639 40 10. Het gaat om: 

  • verstopping vanaf de sifon (ook wel zwanenhals), de closetpot en het afvoer- en schrobputje;
  • het schoonmaken van dakgoten als deze overlopen.

Buiten werktijden komt RRS alleen in noodgevallen.

Hygiënische doekjes

Vochtige doekjes veroorzaken vaak verstopping. Wij raden u aan deze doekjes niet door het toilet te spoelen. Wordt de verstopping veroorzaakt door deze doekjes, dan zijn de kosten voor uw rekening. Ook als u deelneemt aan het Rioolfonds.

Aanmelden Glasfonds

Wilt u zich aanmelden voor het Glasfonds? Log in bij Mijn St. Joseph en kies voor Mijn acties.

CV-storingen

Breman uit Weert onderhoudt voor St. Joseph uw cv-ketel en warmwatervoorziening. Bij storingen kunt u hen bellen op (0900) 82 12 174.

In Liempde doet Kemkens het onderhoud. U belt hen op (0412) 630 555. U bent zelf verantwoordelijk voor het ontluchten en bijvullen van de cv-ketel. Doet u dat niet en ontstaat er storing, dan zijn de reparatiekosten voor uw rekening. 

Meer informatie

In onze folder Klein Dagelijks Onderhoud vindt u meer informatie.