Huur opzeggen

Opzeggen kan op elk moment. U gebruikt hiervoor het digitale huuropzeggingsformulier dat u vindt bij Mijn St. Joseph (onder Mijn Woning, Mijn contract). Vul dit formulier in en stuur het naar ons terug. De opzegtermijn is 1 maand. U ontvangt van ons een bevestiging.

Onze opzichter komt bij u op huisbezoek

Binnen 1 week na uw opzegging komt de opzichter bij u op huisbezoek. Hij loopt samen met u door de woning. Soms moet u nog dingen repareren of veranderen in uw woning. U kunt ook vragen of St. Joseph dit voor u doet. Hier zijn kosten aan verbonden. De opzichter schrijft alles op een formulier. Dat noemen wij het opnameformulier. Op dit formulier leest u wat u eventueel moet betalen voor:

  • reparaties die St. Joseph voor u uitvoert;
  • het verwijderen van veranderingen die niet in de woning mogen blijven zitten.

U krijgt een kopie opnameformulier.

Kunt u veranderingen laten zitten?

Veranderingen met toestemming

Veranderingen waarvoor u toestemming heeft gekregen, hoeft u niet te verwijderen. De veranderingen moeten wel in goede staat zijn. Soms krijgt u een vergoeding voor de verandering. Bij het huisbezoek bekijkt de opzichter hoe hoog deze vergoeding is.

Verandering zonder toestemming

Veranderingen waarvoor u geen toestemming heeft gekregen, moet u verwijderen. Wij vragen u om de woning in oude staat terug te brengen. Doet u dit niet, dan verwijdert St. Joseph de veranderingen. De kosten zijn dan voor uw rekening.

Wilt u zaken laten overnemen?

Soms wil een nieuwe huurder spullen van u overnemen. U moet dan denken aan gordijnen of vloerbedekking. Dit noemen wij roerende goederen. De overname van roerende goederen regelt u zelf met de nieuwe huurder. U bepaalt ook zelf de kosten voor de overname. U maakt hierover afspraken met de nieuwe huurder. De afspraken schrijft u op de overname-/akkoordverklaring. U ondertekent allebei de verklaring.
Is er geen nieuwe huurder bekend voordat uw huur eindigt dan vragen wij u alle roerende zaken te verwijderen.

Sleutels inleveren

Uw sleutels kunt op aan het einde van de huurperiode inleveren op kantoor of aan de opzichter bij het tweede huisbezoek. De huurbetaling loopt door tot en met de laatste dag dat u de woning huurt.

Eindafrekening St. Joseph

Houd u er rekening mee dat u nog een eindafrekening van St. Joseph krijgt. U moet dan denken aan huur en onderhoudskosten. Het kan ook zijn dat u niets meer hoeft te betalen. De afrekening van eventuele service- en stookkosten ontvangt op een later moment.

Meer informatie

In onze folder Huuropzegging vindt u meer informatie. Wij hebben ook een checklist gemaakt met handige verhuistips.

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Bel 0411 – 659 111 (ook buiten kantooruren bereikbaar). Of ga naar het klantportaal ‘Mijn St. Joseph’ en plan zelf een afspraak in.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen