Stekkerproef

Kortsluiting ontstaat vaak door een kapot apparaat. Met de stekkerproef, zoekt u uit of dit het geval is. U bespaart zo onnodige kosten voor een elektricien. Hieronder leest u hoe de stekkerproef werk.

Zo werkt de stekkerproef:

  1. Schakel alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
  2. Haal in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten en zet de lampen uit. Vergeet daarbij de tuin en de berging niet.
  3. Schakel de groepen en de aardlekschakelaar opnieuw in de meterkast in.
  4. Plaats één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan en wacht tot deze aanslaan. Vergeet daarbij ook niet de lampen aan te zetten.
  5. Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. U moet dit apparaat repareren of vervangen.
  6. Geeft geen enkel apparaat een probleem? Is er ook geen sprake van overbelasting (dat gebeurt wanneer u teveel apparaten tegelijk op één stroomgroep heeft aanstaan)? En valt de stroom toch uit? Dat is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.
  7. U meldt bij St. Joseph een reparatie.

Let op: mocht de elektricien toch constateren dat de storing door uw eigen apparatuur of door uzelf is veroorzaakt, dan brengen wij alsnog de reparatiekosten bij u in rekening.

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

BelĀ 0411 – 659 111 (ook buiten kantooruren bereikbaar). Of ga naar het klantportaal ‘Mijn St. Joseph’ en plan zelf een afspraak in.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen