Wie doet wat?

Woonstichting St. Joseph heeft een eigen onderhoudsdienst. De onderhoudsdienst verricht reparaties bij u thuis. U bent zelf ook verantwoordelijk voor het onderhoud van uw woning. Hieronder leest u daar meer over.

Onderhoudsoverzicht A t/m Z

In de folder Klein Dagelijks Onderhoud vindt u een overzicht van kleine reparaties in uw woningU leest in dit overzicht wie waarvoor verantwoordelijk voor is. Zo weet u altijd precies wie de reparatie uitvoert en betaalt.

Verantwoordelijkheid Woonstichting St. Joseph

  • Bijvoorbeeld het vervangen van stortbakken en het onderhoud aan daken.
  • Groot onderhoud aan uw woning, zoals schilderen van buitenkozijnen en het aanbrengen van isolatie. Een overzicht van alle grote onderhoudsproject staat op deze Onderhoudspagina.

Bij diverse hoogbouwcomplexen zorgen ‘lampenisten’ ervoor dat kapotte lampen in algemene ruimtes vervangen worden.

Verantwoordelijkheid huurder

  • Bijvoorbeeld het onderhoud van uw tuin en het schilderwerk in uw woning.
  • Schade in de woning die u zelf verzoorzaakt door opzet, nalatigheid of onjuist gebruik.
  • Sleutels algemene ruimte (bij)bestellen (bij Schoenmakerij Bas, Oosterhof).

Serviceabonnement

Met een Serviceabonnement bent u verzekerd voor reparaties in uw woning. St. Joseph repareert en betaalt deze voor u. Normaal zijn deze reparaties voor uw eigen rekening. Bijvoorbeeld het bijvullen en/of ontluchten van uw cv of het vervangen van uw wc-bril. Meer over dit abonnement leest u bij Serviceabonnement.

Rioolfonds

Als huurder van St. Joseph bent u gratis lid van het Rioolfonds. Dat scheelt u onnodige kosten bij verstopping.

Glasverzekering

U kunt zich via ons ook aanmelden voor ons Glasfonds. Kijk voor meer informatie bij Glas, Riool en CV.

Zelf klussen

Wilt u zelf klussen in uw woning? Dat mag! Wij vinden het belangrijk dat u uw woning naar uw eigen smaak inricht. Neem wel altijd even contact met ons op voordat u aan de slag gaat. Voor sommige woningveranderingen heeft u onze toestemming nodig. Lees hier hoe dat werkt.

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

BelĀ 0411 – 659 111 (ook buiten kantooruren bereikbaar). Of ga naar het klantportaal ‘Mijn St. Joseph’ en plan zelf een afspraak in.