Klacht

 

De wachttijd voor een nieuwe woning kunnen we niet verkorten. Wel kunnen we u zo goed mogelijk van dienst zijn wanneer u bij ons staat ingeschreven als woningzoekende. Wij zien het liefst tevreden woningzoekenden. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over onze dienstverlening bij het zoeken naar een woning. 

Hebt u een klacht, laat het ons dan weten. Wij bespreken het graag met u.

Wat is een klacht?

U meldde al een paar keer dat het niet lukt om met uw gebruikersnaam en wachtwoord te reageren op een vrijkomende woning, maar een oplossing bieden we niet. U vroeg om een plattegrond van een woning, maar deze sturen we niet toe. U vroeg uitleg bij de wachttijd voor een woning, maar u wordt er niet wijzer van. Kortom, u bent niet tevreden over onze dienstverlening. Dat kan voor u een reden zijn om een klacht in te dienen.

Wat kunt u doen bij een klacht?

Stap 1
Bespreek uw klacht met de betreffende medewerker. Dit kan eventueel in aanwezigheid van de leidinggevende van de betrokken medewerker. Wanneer dit niet voldoende resultaat oplevert, kunt u de volgende stap nemen.

Stap 2
U schrijft een brief naar de directeur-bestuurder van Woonstichting St. Joseph waarin u uw klacht nog eens duidelijk maakt. Als deze afhandeling voor u ook niet het gewenste resultaat oplevert, kunt u uw klacht melden bij de onafhankelijke Klachtenadviescommissie.

Stap 3
Schrijft een brief aan de Klachtenadviescommissie (secretariaat Klachtenadviescommissie, Postbus 825, 5280 AV, Boxtel) waarin u uw klacht nader toelicht. U kunt de Woonstichting ook vragen uw eerdere brief door te sturen naar de commissie.

Uitspraak
Binnen een week ontvangt u een ontvangstbevestiging. Daarna bespreekt de Klachtenadviescommissie uw klacht binnen een maand. Zij passen hierbij het principe hoor en wederhoor toe. Zij heeft gekwalificeerd adviesrecht. Dat betekent dat ze schriftelijk advies uitbrengt aan de directeur-bestuurder. Hij laat vervolgens aan u en de commissie weten wat het definitieve besluit wordt. Hij mag - gemotiveerd - afwijken van het standpunt dat de Klantenadviescommissie inneemt. 
Bent u het niet met zijn definitieve uitspraak eens? Dan kunt u de kantonrechter om een oordeel te vragen.

Samenstelling 

De Klachtenadviescommissie bestaat uit zes personen; iemand uit Boxtel, Uden, Schijndel, Sint-Michielsgestel, Sint-Oedenrode en Veghel, onder leiding van een voorzitter. Zij behandelen klachten van de volgende corporaties:

  • Area Wonen (Uden/Veghel)
  • Huis & Erf (Sint-Michielsgestel/Schijndel)
  • Woonstichting St. Joseph (Boxtel)
  • Wovesto (Sint-Oedenrode)

 Deze personen werken niet bij een woningcorporatie. 

Meer informatie

In de folders Klachten en Klachtenreglement vindt u meer informatie.