Kennismaking met team Financiën

Donderdag 6 december 2018

Het tijdig signaleren en oplossen van huurachterstanden. Dat is een belangrijke taak van ons team Financiën. “We bieden graag hulp.” 

Op de foto de medewerkers van het team Financiën van links naar rechts. Achterste rij: Peter van den Bogaard, Sophie Kroon, Paul Lensen en François van de Wiel. Onderste rij: Liza van Rooij en Karin Schoenmakers.

Het tijdig signaleren en oplossen van huurachterstanden. Dat is een belangrijke taak van de medewerkers van het team Financiën. Immers, als een huurachterstand niet wordt aangepakt, kan deze uitgroeien tot een veel groter en moeilijk oplosbaar probleem. Daarnaast houden de medewerkers zich bezig met facturen, bedrijfsadministratie en afrekening van huren en servicekosten. Het team bestaat uit medewerkers Huurincasso Peter van den Bogaard en Paul Lensen, medewerker Financiën Sophie Kroon, trainee Financiën en Control Liza van Rooij, senior medewerker bedrijfsadministratie Karin Schoenmakers en manager François van de Wiel.

We zoeken eerder contact
Het aantal huurders met een huurachterstand halveerde de afgelopen jaren. Ook het aantal ontruimingen is gelukkig inmiddels op de vingers van één hand te tellen. Dit komt mede door een nieuwe aanpak waarmee we twee jaar geleden zijn gestart. De medewerkers vertellen: “De maandelijkse huurbetaling moet uiterlijk de 10e van elke maand binnen zijn. Met huurders die dat niet redden, zoeken we meteen contact. Ervaring leert dat als huurachterstanden niet meteen worden aangepakt, financiële problemen snel groter worden.”

Verbindende rol
Soms zijn er meer problemen dan alleen een huurachterstand. Denk bijvoorbeeld aan achterstanden in de betaling van zorgpremie, energie en water en de Belastingdienst. “Is dat het geval, dan betrekken we al in een vroeg stadium maatschappelijk werk en schuldhulpverlening. Zo kunnen we de problematiek snel en breed aanpakken. Wij spelen dan een verbindende rol in de samenwerking tussen de verschillende partners”, vertelt het team.

Gratis hulp bij uw administratie
“Helaas is schaamte over de huurachterstand en over het verloren overzicht over inkomsten en uitgaven nog vaak de grootste drempel om met ons of schulddienstverlening contact op te nemen”, vertellen de medewerkers van het team. “Dat begrijpen wij goed. We leven immers in een complexe samenleving die structuur en overzicht vraagt. Maar er is ook veel hulp, zoals bij Loket Wegwijs bij St. Ursula in Boxtel. Ook verwijzen we regelmatig door naar gratis administratieve hulp. Een initiatief dat wij hebben oplossen van huurachterstand opgepakt samen met ContourdeTwern en de Huurders Belangen Vereniging Boxtel/Liempde . Dit zijn fantastische vrijwilligers die helpen bij het op orde brengen van het huishoudboekje. Dit soort mooie initiatieven houden mensen uit de schuldsanering.”

Trots
Financiële problemen hebben een enorme invloed op iemands leven. De medewerkers van het team halen veel voldoening uit de hulp die zij kunnen bieden. “Om mensen te helpen zelf de noodzakelijke stappen te zetten. We zijn er best trots op dat we de afgelopen twee jaar veel huurachterstanden en ontruimingen hebben kunnen helpen voorkomen. Dat geeft een goed gevoel.”

Dreigt er een huurachterstand?
Bel ons! Wij nodigen huurders graag uit om zo snel mogelijk met ons contact op te nemen bij een dreigende huurachterstand. Samen kunnen we dan kijken hoe we erger kunnen voorkomen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Bel 0411 – 659 111 (ook buiten kantooruren bereikbaar). Of ga naar het klantportaal ‘Mijn St. Joseph’ en plan zelf een afspraak in.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen