Klachtenregeling

Wij willen graag dat u tevreden bent. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over onze service. Hebt u een klacht? Laat het ons weten! Wij bespreken het graag met u. Hieronder leest u hoe het werkt.

Wat is een klacht?

  • U hebt al 3 keer gebeld met een vraag, maar u krijgt geen duidelijk antwoord.
  • U vindt het onderhoud aan uw woning slecht. 
  • De verwarmingsmonteur is al 2 keer geweest, maar de radiator lekt nog steeds.

Hebt u een klacht over onze service? Laat het ons weten! Wij zoeken dan samen met u naar een goede oplossing.

Overlast en huurverhoging

Hebt u een klacht over overlast of de huurverhoging. Kijk dan bij overlast en huurverhoging. Op deze pagina gaat het alleen over klachten over onze service.

Wat kunt u doen bij een klacht?

Stap 1
Bespreek uw klacht met de medewerker van St. Joseph. Als u dat wilt kan de manager van de medewerker hierbij aanwezig zijn. Leidt het gesprek niet tot een goede oplossing? Ga dan naar stap 2.

Stap 2
Schrijf een brief aan de directeur-bestuurder van St. Joseph. In de brief vertelt u wat uw klacht is. U krijgt dan schriftelijk antwoord van ons. Bent u niet tevreden met het antwoord? Neem dan contact op met de onafhankelijke Klachtenadviescommissie. Hoe dat werkt, leest u bij stap 3.

Stap 3
Schrijft een brief aan de Klachtenadviescommissie (secretariaat Klachtenadviescommissie, Postbus 825, 5280 AV Boxtel). Vertel in uw brief wat uw klacht is. U kunt ook vragen of St. Joseph uw eerdere brief doorstuurt naar de Klachtenadviescommissie.

Uitspraak

Binnen een maand bespreekt de Klachtenadviescommissie uw klacht. De Klachtencommissie luistert naar uw verhaal, maar ook naar dat van St. Joseph. Dat noemen we hoor en wederhoor. De Klachtenadviescommissie mag advies geven aan St. Joseph. Dat doen ze in een brief aan de directeur-bestuurder. De directeur-bestuurder laat vervolgens aan u en de commissie weten wat hij besluit. Hij mag afwijken van het advies van de Klantenadviescommissie. Hij moet dan wel vertellen waarom hij dat doet. Bent u het niet eens met het advies van de commissie dan kunt u naar de kantonrechter stappen.

Samenstelling

De Klachtenadviescommissie bestaat uit vier personen. Deze personen werken niet bij een woningcorporatie.

Meer informatie

In de folders Klachten? en Klachtenreglement vindt u meer informatie.