St. Joseph verlengt KWH-Huurlabel

Woensdag 13 maart 2019

Woonstichting St. Joseph vindt het belangrijk dat huurders de dienstverlening van hun corporatie waarderen. Daarom vraagt zij de mening van huurders hierover via continu onderzoek. Geven huurders aan dat zij tevreden zijn over de dienstverlening? Dan behaalt de corporatie het keurmerk KWH-Huurlabel.

Ook in 2018 heeft KWH bij Woonstichting St. Joseph de waardering van onze huurders voor onze dienstverlening onderzocht. De resultaten van dit onderzoek zijn op 5 maart 2019 beoordeeld door de Commissie Kwaliteitsverklaringen (CKV) in het kader van het behalen of behouden van het keurmerk KWH-Huurlabel. De CKV is bevoegd het besluit over de status van het KWH-Huurlabel te nemen.

Huurders waarderen onze dienstverlening
De CKV heeft vastgesteld dat huurders van Woonstichting St. Joseph de kwaliteit van onze dienstverlening zodanig waarderen dat deze voldoet aan de uitgangspunten van het keurmerk KWH-Huurlabel. Vanaf het onderzoeksjaar 2018 geldt voor toekenning of verlenging van het keurmerk KWH-Huurlabel:
• minimaal een cijfer 7,0 per onderdeel: Algemene dienstverlening/Contact, Woning zoeken, Nieuwe woning, Huur opzeggen, Reparaties en Onderhoud en
• minimaal 85% tevreden huurders per onderdeel. Een huurder is tevreden als hij gemiddeld een 6 (afgerond 5,5) of hoger geeft.

Positieve beoordeling met een 7,8 
Onze dienstverlening wordt door onze huurders beoordeeld met een 7,8. Daar zijn we trots op. Dit betekent dat het KWH-Huurlabel verlengd wordt tot maart 2021.

Toelichting behalen KWH-label
Bij het onderzoek voor het keurmerk KWH-Huurlabel staat de mening van de huurder centraal. Alleen als een groot deel van de huurders aangeeft tevreden te zijn over de dienstverlening, kan de corporatie het keurmerk behalen. Het onderzoek geeft de corporatie inzicht in wat goed gaat, maar ook wat volgens de huurders beter kan. Zo kan er continu gewerkt worden aan een betere dienstverlening.

Het KWH-Huurlabel onderzoekt alle zaken waar de huurder van een corporatie mee te maken kan krijgen. Een aantal voorbeelden:
•Worden reparaties goed afgehandeld?
•Worden afspraken nagekomen?
•Is de juiste informatie snel te vinden?
•Worden klachten naar tevredenheid opgelost?

Onafhankelijk onderzoek
KWH, het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties, voert het onderzoek uit. Zij stuurt vragenlijsten aan huurders om hun mening te vragen en benadert huurders telefonisch. Uit dit onderzoek komen rapportcijfers. Een onafhankelijke en deskundige commissie kijkt naar de cijfers. Zijn de cijfers goed, dan ontvangt de corporatie het keurmerk KWH-Huurlabel. Voor corporaties is het een uitdaging om het KWH-Huurlabel te behouden. Het onderzoek wordt namelijk het hele jaar door uitgevoerd. Ervaren huurders een mindere dienstverlening? Dan kan het keurmerk ingetrokken worden. Op deze manier blijven corporaties continu alert op het leveren van goede service.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

BelĀ 0411 – 659 111 (ook buiten kantooruren bereikbaar). Of ga naar het klantportaal ‘Mijn St. Joseph’ en plan zelf een afspraak in.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen